Dört Fıkıh Mezhebi


İslamiyet'in dört fıkhi mezhebi olan Hanefilik, Şafilik, Malikilik ve Hanbelilik mezheplerini araştırdım. Amacım mezheplerin tarihsel gelişim süreçlerini, dönemsel sosyo-ekonomik etkenleri ve siyasi otoritelerin etkilerini araştırmaktır. Mezheplerin kural ve kaideleriyle ilgili herhangi bir bilgiye değinmedim. Buna sadece mezheplerin nereden, nasıl ve neden ortaya çıktıklarını merak edenler için küçük çaplı bir araştırma yazısı diyebiliriz. :) Google'dan da uzun ve kapsamlı bilgilere erişmek mümkün olsa da tüm bunları tek tek okumak oldukça zaman alacağı için böyle küçük bir araştırma yazısı faydalı olur diye düşünüyorum. Zira bahsettiğim 'uzun ve kapsamlı' bilgilerden derlediğim bu araştırma benim de bir hayli zamanımı aldı diyebilirim. Ama araştırmaya verdiğim zamanın kesinlikle derdine düşmeyeceğimi de söylemeliyim.:) 

Keyifli okumalar diler, eksiklerim varsa dile getirmenizi temenni ederim. :)



Mezhepler Araştırmasının Genel Değerlendirmesi

Mezhepleri ayrı ayrı zamanlarda araştırıp derlediğim için hepsini tek bir seferde paylaşamayacağım. Paylaşım yaptıkça sosyal medya hesaplarımdan haber vereceğim veyahut sağ üst köşede bulunan 'Abone Ol' butonuna tıklayarak paylaşımlardan ilk siz haberdar olabilirsiniz.


Bilimsel bir makale gayesiyle araştırmadığım için kaynakça kısmını buraya kısaca yazıyorum:

- www.islamansiklopedisi.org.tr

- www.wikipedia.org

- www.diyanet.gov.tr


4 Büyük Mezhebin Coğrafik Dağılımı



Yorumlar

Popüler Yayınlar